ראיה בהירה
מדיטציית ויפאסנה בדרך היהדות
ח׳ - יא׳ אלול ( 11 - 8 לספטמבר )
בהנחיית רחל דסה

'ראיה בהירה' היא דרך תרגול העוסקת בבניין נפש האדם. מקום הנפש אינו במוח אלא בגוף כולו, וכדי לבנות את הנפש יש לתרגל דרך כל הגוף דווקא. העיקרון המנחה הוא להכיר את חכמת הארעיות: לפתח תפיסה בה אני מבינה שכל רגש, כל מחשבה, כל ציור וכל תחושה הינם זמניים וחולפים כמו עננים, ועלי להתרכז ולגלות את השמים הכחולים שמעבר להם. הקושי והסבל נובעים מהתגובתיות המידית לכל גירוי והוא תלוי בעמדה הנפשית כלפי מה שעולה בתוכי. תרגול זה הוא יישום של הצורך ב'שוב' הנפשי וחיזוקו. אנו לומדות לתרגל כניסה להתבוננות פנימית עם חיוך עדִין פנימה; "ואם רץ לבך – שוב למקום". ההכרה היא כמו שריר, ככל שאנו מאמנות אותה שוב ושוב "לשוב למקום", כח ההנהגה הפנימית מתגבר ובכך אנו מתחילות להיות אדון לעצמנו, להאמין שאפשר לתקן, ובכך לפתח אצילות נפשית ולאפשר לתנועת הנשמה לפעול בנו בחיוּת מלאה.

התחדשות התודעה

טבע התודעה שלנו הוא לנדוד ולעסוק במה שהיה ובמה שיהיה, ולהישאר רחוק מחיבור מלא למציאות כפי שהיא ברגע ההווה. הסדנה מזמינה לחקר פנימי דרך חוויה ישירה ולזהות כיצד התודעה עובדת, על מנת שנצליח להיות יותר מודעות לחלק התת-מודע, להיות נוכחות בהווה בפעולות חיים השונות (אכילה, מערכות יחסים, תפילה וכד') ולהתחבר למקור המהווה אותנו בכל רגע.

שקט פנימי עמוק

במהלך תרגול 'ראיה בהירה' אנו מלמדות את התודעה להתבונן בתחושות הגוף ללא פרשנות שיפוטית ולפתח איזון נפשי ויציבות כלפי גירויים הבאים מהפנים ומבחוץ. היציבות מולם מאפשרת להתנהל בחיים ממקום שקט יותר.

שחרור ממשקעי עבר

בצום גופני, כאשר מפסיקים להכניס רעלים חדשים לגוף, המערכת יכולה להתפנות לניקיון פסולת שהצטברה מהעבר. בראיה בהירה, למשך מספר ימים, התודעה שלנו נחה מעיסוק במציאות החיצונית, ותשומת הלב מופנית פנימה. ההרפיה מהעיסוק במציאות החיצונית יוצרת מרחב המאפשר לנפש לעבור ניקוי ולפלוט מתוכה משקעים הצבורים בה.

מה הם כלי העבודה?

התבוננות מודעות בנשימה הטבעית.

התבוננות בתחושות הגוף ממקום שקט ומאוזן.

הגברת תשומת הלב והרגישות כלפי המציאות הפנימית והסביבה

בניגוד לטכניקות מדיטציה רבות, הדגש ב'ראיה בהירה' הוא בהתבוננות במציאות האמיתית כפי שהיא בתוך מסגרת הגוף, ללא עיסוק בדמיון או באובייקטים חיצוניים.

מספר המשתתפים מוגבל!
הנחה בהרשמה מוקדמת
לקבלת פרטים והרשמה התקשרו
לאלישבע 058-6124477 או השאירו פרטים

מחיר מיוחד בהרשמה מוקדמת:
1350
במקום 1550 לינת קמפינג

לינה משודרגת בחדרים:
1550 במקום
1759

חברות ותלמידות מספרות:

רחל דסה

רחל היא רעיה ואם, דרה ברותם, מלווה נשים בתהליכי לידה ומעבר.
לומדת ומלמדת מזה כ20 שנה מדיטציה ותנועה מודעת.
שותפה בצוות ההוראה של בית מדרש 'זהר חי'
ומכון אבולעפיה' -לימודי פסיכותרפיה אינטגרטיבית יהודית
ומרכזת תכניות לימוד תורה, פיוט וניגון בישוב רותם.

מספר המשתתפים מוגבל!
הנחה בהרשמה מוקדמת
לקבלת פרטים והרשמה התקשרו
לאלישבע 058-6124477 או השאירו פרטים

מחיר מיוחד בהרשמה מוקדמת:
1350
במקום 1550 לינת קמפינג

לינה משודרגת בחדרים:
1550 במקום
1759

ברוכים הבאים

כניסה לחשבון

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם